پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 151337
۸۱۲عراقي در خشونت هاي ماه آوريل کشته شده‌اند
تاریخ انتشار : 1394/02/14 07:44:11
نمایش : 1407
سازمان ملل متحد اعلام کرد که در خشونت هاي ماه آوريل عراق 812 شهروند اين کشور کشته و يک هزار و 726 نفر ديگر زخمي شده اند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، شينهوا اعلام کرد: در بيانيه اي که از سوي نمايندگي سازمان ملل متحد در عراق منتشر شده آمده است: در ماه آوريل ۵۳۵ غيرنظامي، ۳۰ پليس و ۲۷۷ نيروي امنيتي در عراق کشته و يک هزار و ۴۵۶ غيرنظامي، ۵۸ نيروي پليس و ۲۷۰ نيروي امنيتي عراقي زخمي شده اند.

در اين گزارش سازمان ملل ميزان تلفات نيروهاي عراقي با داعش که کنترل بيشتر قسمت هاي استان الانبار را در دست دارد، محاسبه نشده است. در بيانيه سازمان ملل همچنين تصريح شده است که برخي از افراد نيز به طور گمنام فوت شده و يا بر اثر تاثيرات ثانويه خشونت ها در عراق از جمله کمبود آب، غذا، دارو يا خدمات بهداشتي کشته شده اند.

براساس اين بيانيه بغداد پايتخت عراق با داشتن يک هزار و ۱۶۵ کشته و زخمي (۳۱۹ کشته و ۸۴۶ زخمي) بدترين شرايط امنيتي را در عراق داشته و استان هاي دياله، کرکوک، صلاح الدين و نينوا در رديف هاي بعدي اين فهرست قرار دارند.

سازمان ملل همچنين اعلام کرده است که گزارش هايي تاييد نشده مبني بر کشته شدن ۳۰۰ نفر از اقليت ايزدي ها در تلعفر توسط داعش در اختيار دارد. شرايط امنيتي در عراق از ماه ژوئن و همزمان با درگيري هاي خونين بين نيروهاي نظامي عراق با شبه نظاميان تروريست داعش وخيم تر شده است.

سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۴ اعلام کرده بود که در جريان خشونت هاي عراق دست کم ۱۲ هزار و ۲۸۲ غيرنظامي عراقي کشته و ۲۳ هزار و ۱۲۶ نفر ديگر زخمي شده اند که اين آمار نشان مي دهد که عراق خونين ترين سال خود را از سال ۲۰۰۶-۲۰۰۷ تجربه کرده است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html